Hammarby IF har värvat danske yttern Lind från Brommapojkarna för 28 miljoner SEK, vilket är det högsta belopp som en svensk klubb har betalat för en spelare. Lind har skrivit på för tre år och kommer att göra sin första match för Hammarby IF i Allsvenskan den 4 april mot Mjallby.
Vem är Lind?
Lind är en 22-årig dansk yttre som har spelat för FC Midtjylland och Brommapojkarna. Han har även spelat för Danmarks U21-landslag.
Varför är övergången viktig för Hammarby IF?
Övergången är viktig för Hammarby IF eftersom den visar att klubben är villig att investera i sin spelartrupp och strävar efter att bli en av de bästa klubbarna i Sverige.
Vad betyder övergången för Lind?
Övergången betyder att Lind får chansen att spela för en av de bästa klubbarna i Sverige och att han kommer att få möjlighet att utvecklas som spelare.
| Stat | Värde |
|---|---|
| Övergångssumma | 28 miljoner SEK |
| Kontraktstid | 3 år |
| Första match | 4 april mot Mjallby |
Hammarby IF Hub