Hammarby IF har avslutat säsongen på ett underbart sätt med tre vinster i rad mot Göteborg, AIK och Malmö.
Vad hände i matchen mot Degerfors?
Matchen mot Degerfors var en ganska klassisk höstmatch, likt fjolåret mot Västerås borta. Mörkt, kallt och ganska seg fotboll.
Men samtidigt har dessa matcher något. Stämningen på läktaren är skön och avslappnad.
Hur ser framtiden ut för Hammarby IF?
Efter att ha smält den deppiga känslan som var efter bortamatchen i Uppsala, där vi blev totalt utspelade mot IK Sirius, har nu säsongen avslutats på ett underbart sätt. Visst är det en match kvar mot Elfsborg hemma, men tre vinster i rad mot Göteborg, AIK och inte minst Malmö gör att eftersmaken kommer vara något mindre bitter än om man hade klappat ihop fullständigt efter sommaren.
Vem är den viktigaste spelaren för Hammarby IF?
Kim Hellberg och ledarstaben har gjort ett fantastiskt jobb med att utveckla spelarna. Jag tror att man lätt ser resultaten och missar helt vad Kim Hellberg gör för enskilda spelares prestationer i Hammarby. Vagic, Pinas, Tekie, Lahdo och inte minst Madjed är spelare som jag inte tror hade utvecklats som de gjort utan Kim och kompani.
Vad händer nästa säsong?
Enligt mig är det såklart viktigt att spetsa till truppen till nästa säsong, men med ett tapp av Hellberg ser jag inte att vi kan utmana om något guld 2026. Behåll Kim Hellberg till varje pris! Nahir Besara har också något att spela för, som att slåss i skytteligatabellen. Taktiken borde vara klar och siktet måste vara inställt, för på söndag söker vi Nahir vid varje givet tillfälle. Sök frisparkar, sök straffar, släpp bollen till Nahir och låt hela Sverige se vilken människa och spelare detta är. Jag hoppas och tror att han spelar 90 minuter på söndag och på så sätt kan straffa ett helt utcheckat Elfsborg. På söndag vill jag se att vi avslutar med tre poäng och läktarkross!! Framåt Hammarby!!
Hammarby IF Hub